سال تحصیلی 92-91

اولویت اصلی آموزش و پرورش توجه به کیفیت آموزش در مدارس تیزهوشان است
رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان کشور گفت: اولویت اصلی وزارت آموزش و پرورش در دولت جدید توجه به کیفیت آموزشی در مدارس تیزهوشان است و توسعه کمی به هیچ وجه در دستور کار نیست.

«هدایت تحصیلی دانش آموزان پایه دهم» به روز آخر رسید
مدیر کل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه امروز (10 مرداد) آخرین مهلت هدایت تحصیلی دانش آموزان ورودی پایه دهم است،گفت: در سال تحصیلی جدید هدایت تحصیلی دانش آموزان، در سه پایه متوسطه اول انجام می شود.

دبیرستان استعداد های درخشان علامه امینی تبریز
دبیرستان استعداد های درخشان علامه امینی ناحیه 3 تبریز در سال تحصیلی 92-91 با پذیرش 91 نفر دانش آموز ، کار خود را آغاز نمود.

طرح شهاب طرح شناسایی و پرورش دانش آموزان با استعداد
مهندس نستوه معاون آموزشی استعدادهای درخشان وزارت آموزش و پرورش : ماموریت طرح شهاب کشف، هدایت و حمایت از استعدادهای پایه چهارم ابتدایی تا پایان دوره متوسطه است.

تحصیل 350 هزار دانش آموز در 2000 هزار مدرسه شبانه روزی
معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش گفت: در حال حاضر 805 مدرسه شبانه روزی در دوره دوم متوسطه و نزدیک به 1200 مدرسه در دوره اول متوسطه وجود دارد که در مجموع نزدیک 350 هزار دانش آموز در این دو مقطع تحصیل می کنند.
تبلیغات:

معمای کیفیت آموزش در مدارس تیزهوشان
کیفیت بخشی و تقویت امور تربیتی و فرهنگی مدارس تیزهوشان یا همان استعدادهای درخشان از جمله اهداف ترسیم شده برای سمپاد (سازمان مدارس پرورش استعدادهای درخشان) است، مساله ای که اکنون به چالشی میان دست اندرکاران تعلیم و تربیت و خانواده ها تبدیل شده است.

طرح کتابخانه کلاسی با استقبال دانش آموزان مواجه شده است
معاون ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی : طرح کتابخانه کلاسی بااستقبال دانش آموزان مواجه شده است .

تاریخچه شکل گیری و توسعه مدارس تیزهوشان
از ابتدای انقلاب تا سال 88 به عبارتی طی 31 سال٬ در 92 شهر و ناحیه کشور٬ مدرسه سمپاد ایجاد شده بود٬ اما از سال 89 تا 92 در 122 شهر و ناحیه مدرسه سمپاد تاسیس شده است .
تبلیغات: