متوسطه

ایجاد مدارس تیزهوشان در اسدآباد
فرماندار اسدآباد با اشاره به وجود دانش آموزان نخبه علمی در شهرستان از مسئولان استان خواست با ایجاد مدارس تیزهوشان زمینه ادامه تحصیل آنان را در این گونه مدارس فراهم کنند.

مخالف حذف مدرسه استعدادهای درخشان هستم
فرماندار تویسرکان با تاکید بر حفظ و ارتقای فرصتهای علمی گفت: مجوز مدارس استعدادهای درخشان که با زحمات و سختی زیاد گرفته شده را نباید به راحتی از دست داد، بنده با کلیت حذف مدرسه تیزهوشان پسرانه مخالف هستم.

دبیرستانها «درجه بندی» می شوند
معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش گفت: اخیرا با سازمان استاندارد که مسئول برگزاری جایزه ملی کیفیت در ایران است رایزنی ها را انجام داده ایم، تا برای سال 96 مدارس، هم توسط سازمان استاندارد ارزیابی شوند و آنهایی که به مراحل نهایی راه می یابند نشان های ملی استاندارد را دریافت کنند.

شهریه مدارس غیردولتی در سال تحصیلی 97ـ98
مدیرکل آموزش مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش، گفت: رویکرد مهارت محوری مهمترین رویکرد وزارت آموزش و پرورش در مدیریت مدارس غیردولتی در سطح کشور است.

نهم اسفند آخرین مهلت ثبت نام درآزمون ورودی مدارس سمپاد
ثبت نام درآزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان از 27 بهمن آغاز و تا 9 اسفند ماه ادامه دارد.
تبلیغات:

تشریح جزئیات هدایت تحصیلی دانش آموزان
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، جزئیات هدایت تحصیلی دانش آموزان را تشریح کرد.

افزایش تعداد دانش آموزان متوسطه اول به سه میلیون نفر
مدیر کل دفتر دوره اول آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش از افزایش تعداد دانش آموزان متوسطه اول به سه میلیون در سال تحصیلی 95-94 خبر داد.

تاثیر 30 درصدی سوابق تحصیلی دانش آموزان در کنکور
رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش گفت: میزان تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور سال جاری، در مجموع 30 درصد است که 25 درصد مربوط به پایه سوم متوسطه و 5 درصد مربوط به دروس پایه پیش دانشگاهی است.

مرحله کشوری نخستین جشنواره نوجوان خوارزمی در مشهد آغاز شد
مرحله کشوری نخستین جشنواره نوجوان خوارزمی روز سه شنبه با حضور 193 دانش آموز برتر از 32 استان کشور طی مراسمی در مشهد آغاز شد.

رابطه بغرنج آموزش و توسعه
در اینکه سرمایه انسانی و ارتباط میان افراد یک جامعه (سرمایه اجتماعی) نقش تعیین کننده ای در فرایند توسعه ایفا می کند، اختلاف نظر چندانی میان کارشناسان و سیاست گذاران وجود ندارد؛ مسئله اصلی یافتن راهکارهای مناسب برای ارتقای سطح و بهبود کیفیت این سرمایه هاست. برای مثال، ایران در نیم قرن گذشته به نحو چشمگیری امکانات آموزشی در مقاطع مختلف تحصیلی را افزایش داده است.
تبلیغات: