سرزمین تیزهوش‌ها

مرجع آموزشی همه‌ی دانش آموزان باهوش سرزمینمان، ایران

ناگفته‌های انتخاب مدرسه

اطلاعات بیشتر ...

کدام مدرسه برای فرزند من مناسب‌تر است؟

اطلاعات بیشتر ...
در روزهای بارانی چه بخوریم کد مطلب : 1483 | چاپ | لینک‌کوتاه | نظرات

در روزهای بارانی چه بخوریم

محققان علوم سلامت دریافته اند که میزان نور طبیعی در روز با میزان بروز افسردگی و غمگینی در فرد ارتباط مستقیمی دارد. به این معنی که در نور کم ترشح هورمون ها کمتر بود و همین امر باعث بروز حس افسردگی و یا غمگینی می شود.

. . . . . . . . . . . . .

مواد غذایی مفید برای روزهای بارانی

خوشبختانه متخصصان تغذیه، مواد غذایی را به مردم توصیه می کنند که با تامین مواد مغذی مورد نیاز بدن باعث تنظیم واکنش های بدنی و کاهش حس غمگینی و افسردگی در روزهای بارانی می شود که از جمله این مواد غذایی رمی توان به این موارد اشاره کرد:

تخم کدو

یکی از بهترین دانه های روغنی است که مطالعات محققان در سال 2012 در مورد آن نشان داده به دلیل این که منبع غنی از عنصر روی می باشد، می تواند باعث بهبود خلق و خو و کاهش حس غمگینی در فرد شود. پس سعی کنید در روزهای بارانی، یک مشت کوچک دانه تخم کدو استفاده نمایید.

کدو حلوایی

این ماده غذایی به دلیل آن که غنی از عناصر منیزیم، منگنز و پتاسیم است و منبع غنی از ویتامین C می باشد می تواند در کاهش بروز التهابات در بدن مفید باشد. به علاوه این که در بهبود خلق و خو در افراد نیز بسیار موثر می باشد. به همین دلیل توصیه می شود که در روزهای سرد و بارانی یک کاسه سوپی که حاوی کدو حلوایی است استفاده نمایید تا از منافع آن که شامل احساس آرامش و خوب بودن است، سود ببرید.

بادمجان

منبع غنی از فیبر، مس، ویتامین B1 و منگنز است. به علاوه این که حاوی ترکیبات گیاهی حیاتی است که می توانند به عنوان یک آنی اکسیدان قوی برای بدن عمل نمایند. در همین زمینه یک مطالعه جدید نشان داده که مصرف بادمجان در غذا می تواند به عنوان یک ماده ضد بروز ناراحتی و نگرانی های روزمره عمل نماید. به همین دلیل توصیه می شود که از بادمجان به عنوان یکی از سبزیجاتی که می تواند برای بهبود خلق و خو موثر باشد در رژیم غذایی روزهای بارانی و سرد استفاده نمایید.

سیب زمینی شیرین یا سیب زمینی ترشی

یکی از بهترین مواد غذایی است که غنی از ویتامین A و ویتامین C می باشد. یکی از دلایلی هم که توصیه می شود سیب زمینی شیرین در روزهای سرد و بارانی استفاده شود، وجود همین دو ماده مغذی در آن است که می تواند برای بینایی بهتر و کاهش بروز عفونت های تنفسی موثر باشد. پس در صورتی که برای شما امکان دارد، در روزهای سرد و بارانی از سیب زمینی شیرین ر رژیم غذایی خود استفاده نمایید.

سیب

به خاطر این که حاوی بالاترین میزان ترکیبات آنتی اکسیدانی است، همیشه از آن به عنوان یک میوه موثر برای شادابی بدن یاد می شود. در روزهای ابری و بارانی نیز مصرف سیب قرمز و آبدار می تواند حس خوبی به شما بدهد. پس سعی کنید در این روزها حداقل یک سیب آبدار و با پوست استفاده نمایید.

دو ادویه مهم : دراچین و زردچوبه

مطالعات محققان به طور قطع ثابت کرده که این دو ادویه نقش موثری در کنترل بروز حالات افسردگی نیز دارند، به خاطر این که حاوی ترکیبات آنتی اکسیدانی هستند که این ترکیبات به مقابله با ترکیبات اکسیدان و مضر بدن می روند و آنها را نابود می کنند. چون در روزهای سرد و بارانی، میزان ترکیبات اکسیدان، به دلیل سرما و آلودگی هوا و یا وجود عوامل افسرده کننده در محیط زیاد است، سعی کنید به مواد غذایی خود این دو ادویه را اضافه نمایید و با خوش طعم و رنگ تر کردن غذا از منافع این ادویه ها بر سلامتی خود سود ببرید.

کلمات کلیدی مطلب: مقالات | مقالات علمی و آموزشی | بهداشت و سلامت 


منبع: آفتاب


نظرات شما

 نظرات شما بسیار ارزشمند هستند. به دیگران کمک کنید تا بیشتر بدانند. نظرات شما توسط کارشناسان بررسی، تایید و پاسخ داده می شوند. اگر ایمیلتان را وارد کنید، پاسخ کارشناسان برای شما ایمیل می شود.

عدد 1418 را در این کادر وارد کنید:

   خانم بخشی
ممنون از مقاله خوبتون ،خیلی مطالب خوبی داره که به درد این روزها میخوره


همین حالا در سرزمین تیزهوش ها عضو شوید!
چرا باید در سایت عضو شویم؟عضویت چه مزایایی دارد؟!

اعضای سایت می توانند نمونه سوالات و فایل های آموزشی را دانلود کنند. همینطور، بعضی از مطالب فقط به اعضای سایت نمایش داده می شود. اطلاعات مهم، تغییرات مهم آموزشی به اعضای سایت اطلاع رسانی می شود. اعضای سایت هیچ محدودیتی در استفاده از امکانات سایت ندارند و می توانند در تمام آزمون های آنلاین شرکت کنند و از تمام امکانات سایت و بخش اعضا استفاده کنند.
همین حالا نزدیک به 200 هزار نفر دیگر هم عضو فعال سایت سرزمین تیزهوش ها هستند. چرا شما به این خانواده بزرگ نمی پیوندید؟


همین حالا عضو شوید! قبلاً عضو بوده‌اید؟ وارد شوید!

تبلیغات

جشنواره دانش آموزی سینا  class=
هوپا ناشر کتاب های خوردنی  class=
هدیه نوروزی تیزلند به مدارس تهران  class=

در روزهای بارانی چه بخوریم

محققان علوم سلامت دریافته اند که میزان نور طبیعی در روز با میزان بروز افسردگی و غمگینی در فرد ارتباط مستقیمی دارد. به این معنی که در نور کم ترشح هورمون ها کمتر بود و همین امر باعث بروز حس افسردگی و یا غمگینی می شود.