غذا خوردن به شیوه بزرگتر ها کد مطلب : 4388 | لینک : http://tizland.ir/show/?id=4388

غذا خوردن به شیوه بزرگتر ها

منتشر شده در: سرزمین تیزهوش ها :: مطالب و مقالات علمی و آموزشی :: بهداشت و سلامت

مادری بر اساس درس هایی در زمینه درمان غذا خوردن، شش تغییر از غذا خوردن وسواس گونه به غذا خوردن ماجراجویانه و سپاس گزارانه را ذکر می کند.

کودکان ممکن است غذا های زیادی را دوست نداشته باشند و از خوردن آن ها امتناع کنند.

در غذا خوردن، بین والدین و فرزندان تقسیم مسئولیت وجود دارد. والدین مسئول چه چیزی ، چه زمانی و کجا هستند و فرزندان مسئول چگونه و چقدر می باشند. همچنین کودکان برای زنده ماندن برنامه ریزی شده اند. وقتی بسیار گرسنه شوند ، هر چیزی را می خورند. با دانستن این مسائل، می توانید نحوه غذا خوردن کودکان را تغییر دهید.

{user}

1. جایگزین پیشنهاد ندهید (با یک استثنا) .

اکثر والدین، زمانی که کودک یک غذا را نمی خورد ، غذای دیگری برای او آماده می کنند.

به کودک بگویید غذای دیگری نیست و می تواند انتخاب کند که همین غذا را بخورد یا گرسنه بماند. همچنین به او بگویید اگر گرسنه شد می تواند ماست بخورد.

پس از یک هفته کودک خواهد فهمید که در هر وعده فقط یک غذا وجود دارد و اگر آن را نخورد گرسنه خواهد ماند.

2. کنترل را همراه با محدودیت هایی، به آن ها بسپارید .

حمایت کردن همچنین به معنای اختیار دادن به کودکان است. به آن ها اجازه دهید تا حد ممکن روی غذا خوردن خود و انتخاب مکان نشستن، کنترل داشته باشند و بگذارید تا خودشان غذا بخورند. ممکن است کثیف کاری داشته باشد اما نتایج چشمگیری در غذا خوردن کودک خواهد داشت.

البته این به معنای حاکم بودن آن ها نیست. من درک می کنم که فرزندم بادمجان دوست ندارد اما اگر آن را روی زمین بیندازد و روی میز بریزد ، از او می خواهیم از سر میز بلند شود و به اتاقش برود. همینطور اگر نظر بدی درباره غذا بدهد، اگر بی اجازه از روی صندلی بلند شود یا اگر پایش را روی میز بگذارد، باید به اتاقش برود.

ممکن است سخت به نظر برسد اما قوانین غذا خوردن ، باعث می شود تا کودکان بر روی غذا خوردن تمرکز داشته باشند و از تاثیر ناراحتی کودک بر دیگران نیز پیشگیری می شود.

3. درباره غذاهای مغذی و خوشمزه صحبت کنید .

اکثر کودکان پیتزا و سایر غذاهای سرخ کرده را ترجیح می دهند. نمک، شکر و روغن غذا را خوشمزه می کنند. به منظور اینکه از کلمات سنگینی مانند «کالری» و «کربوهیدرات» برای مکالمه با کودکان استفاده نکنید، می توانید غذا ها را به دو دسته تقسیم کنید. یک دسته غذاهایی که می توان آن ها را در هر ساعت و به هر مقداری مصرف کرد و دسته دیگر غذاهایی که باید حد اعتدال را در مصرف آن ها رعایت کرد.

4. در برابر فریب منوی بچه ها مقاومت کنید .

رستوران ها اغلب غذایی با حجم کم و قیمت زیاد ارائه می دهند . اما همیشه اینطور نیست . بنابراین می توان از یک راهکار جایگزین استفاده کرد. دو کودک می توانند یک غذای اصلی را با هم تقسیم کنند یا می توان غذای خانوادگی سفارش داد. با این روش می توان انتخاب بیشتر، با قیمت مناسب تری داشت.

5. میان وعده را حذف نکنید .

اگر کودکان در بعدازظهر ابراز گرسنگی کردند و غذا خواستند ، آن ها را سرزنش نکنید که باید ناهارت را می خوردی و حالا باید برای شام صبر کنید. تحقیقات ثابت کرده اند که میان وعده برای کودکان خوب است. اگر کودکان بسیار گرسنه شوند، موقع غذا پرخوری می کنند. همچنین مطالعات بر روی چاقی و اختلالات خوردن نشان داده اند که مجبور کردن کودکان به غذا خوردن در زمان هایی که گرسنه نیستند باعث مصرف بی رویه آن ها می شود. این کار همچنین غذا را تبدیل به ابزاری برای کنترل می کند.

6. غذا رشوه ندهید .

از غذا به عنوان پاداش یا تقویت کننده استفاده نکنید . تحقیقات نشان داده اند که اگر از غذا برای قدرت، رفتار و احساسات استفاده شود –به جای مزه و نیاز- باعث به وجود آمدن مشکلات بلند مدت می شود.

مسائلی مانند ژنتیک و یا مواد غذایی که در رحم به کودک می رسد می تواند باعث ایجاد تغییراتی در طبع کودک شوند . اما اکثر کودکان عادات غذایی خود را از مراقبان خود می آموزند.

سرزمین تیزهوش ها - tizland.ir
http://tizland.ir/show/?id=4388

کانال تلگرام سرزمین تیزهوش ها