
آموزش کدنویسی و مهارتهای کارآفرینی به 10 هزار دانشآموز و معلم

به گزارش تیزلند به نقل از پانا، حمید یزدانی در گفتوگو با پانا درباره استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی در آموزش، تصریح کرد که معلمان باید به این ابزارها بهعنوان یک ضرورت نگاه کنند، اما تنها به استفاده از آنها بسنده نکنند.
به گفته یزدانی، اگر معلمان فقط به مصرف ابزارهای هوش مصنوعی بپردازند، احتمالاً خلاقیت و تفکر نقادانه در فرآیند تدریس کاهش مییابد.
او تأکید کرد که برای دستیابی به موفقیت واقعی، باید تفکر محاسباتی و الگوریتمی را در دانشآموزان پرورش داد تا آنها نهتنها مصرفکننده، بلکه تولیدکننده این ابزارها باشند.
یزدانی همچنین از موفقیتهای اخیر در زمینه آموزشهای دیجیتال و همکاری با وزارت ارتباطات خبر داد.
وی اعلام کرد که در سال گذشته، ۱۸ شرکت دانشبنیان در طرح «آموزش ایران دیجیتال» مشارکت داشتند و این شرکتها در استانهای مختلف کشور به آموزش کدنویسی و مهارتهای کارآفرینی به ۱۰ هزار دانشآموز و معلم پرداختند.
او اضافه کرد که این برنامه در ۲۱ استان کشور پوشش داده شد و بهعنوان گامی مهم در تجهیز مدارس به امکانات دیجیتال و آموزش کدنویسی، به پیشرفتهای قابلتوجهی دست یافته است.
مدیرکل دوره متوسطه اول وزارت آموزش و پرورش در پایان اظهار امیدواری کرد که با تجهیز مدارس به تجهیزات لازم و فراهم شدن شرایط مناسب، دانشآموزان در آیندهای نزدیک قادر خواهند بود ابزارهای هوش مصنوعی خود را بسازند و به این ترتیب از صرفاً مصرفکننده به تولیدکننده تغییر نقش دهند.
تبلیغات:
منبع: پانا
نظرات شما بسیار ارزشمند هستند. به دیگران کمک کنید تا بیشتر بدانند. نظرات شما توسط کارشناسان بررسی، تایید و پاسخ داده می شوند. اگر ایمیلتان را وارد کنید، پاسخ کارشناسان برای شما ایمیل می شود.
تبلیغات:
اعضای سایت می توانند نمونه سوالات و فایل های آموزشی را دانلود کنند. همینطور، بعضی از مطالب فقط به اعضای سایت نمایش داده می شود. اطلاعات مهم، تغییرات مهم آموزشی به اعضای سایت اطلاع رسانی می شود. اعضای سایت هیچ محدودیتی در استفاده از امکانات سایت ندارند و می توانند در تمام آزمون های آنلاین شرکت کنند و از تمام امکانات سایت و بخش اعضا استفاده کنند.
همین حالا نزدیک به یک میلیون نفر دیگر هم عضو فعال سایت سرزمین تیزهوش ها هستند. چرا شما به این خانواده بزرگ نمی پیوندید؟