سرزمین تیزهوش‌ها

مرجع آموزشی همه‌ی دانش آموزان باهوش سرزمینمان، ایران

ابلاغ دستورالعمل تجزیه  و تحلیل سوالات امتحان نهایی سال99-1398 کد مطلب : 7960 | چاپ | لینک‌کوتاه | نظرات

ابلاغ دستورالعمل تجزیه و تحلیل سوالات امتحان نهایی سال99-1398

در راستای کمک به بهبود طراحی سوالات در آزمون های آتی و ارتقاء سطح کیفیت آموزشی، از سوی مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی، دستورالعمل تجزیه وتحلیل سوالات امتحان نهایی سال 99 -1398 ابلاغ شد.
تاریخ خبر 1399/04/10

توصیه ویژه: برنامه مطالعه درسی هفتگی
توصیه می‌کنیم برنامه مطالعاتی و برنامه درسی جدید و به روز را در سایت مرکز پیشرفت و هدایت تحصیلی میم ببینید. در «میم»، به صورت هفتگی با ویدئو و متن تکالیف روزانه و برنامه درسی مطالعاتی برای پایه های مختلف در دسترس شما قرار دارد.

. . . . . . . . . . . . .

به گزارش تیزلند، به نقل از خبرگزاری ایسنا، در راستای ارزشیابی از عملکرد دانش آموزان براساس استانداردهای ملی (طراحی و اجرای نظام ارزشیابی پیشرفت تحصیلی نتیجه محور در سطح ملی) و اجرای فعالیت تجزیه‌ و تحلیل کشوری سوالات امتحانات نهایی نوبت‌های خرداد، شهریور و دی‌ماه و ارائه بازخورد جهت کمک به بهبود طراحی سوالات در آزمون‌های آتی و ارتقاء سطح کیفیت آموزشی، از سوی مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی، دستورالعمل تجزیه ‌و تحلیل سوالات امتحان نهایی سال 99 -1398 به ادارات استان‌ها ابلاغ شد.

دربندهایی از این دستورالعمل آمده است:

ـ در ارزیابی کشوری، لازم است از طریق روسای اداره سنجش، برای تمام حوزه‌های تصحیح و سرگروه‌های آموزشی استان و مناطق کد کاربری مجزا تعریف‌شده و در اختیار روسای حوزه‌های تصحیح قرار گیرد.

ـ در ارزیابی استانی، باید هر استان دو درس از دروس پایه دوازدهم را انتخاب و اطلاعات را در قالب نمون برگ ضمیمه در ذیل خبر تا تاریخ 10 تیرماه به مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی ارسال کند. سپس کارشناسان مربوطه با نظارت رئیس اداره سنجش استان، نتایج دروس منتخب را تحلیل و نقاط قوت و ضعف عملکرد دانش آموزان در پاسخگویی به سوالات را مشخص کرده، برنامه‌هایی جهت رفع نارسایی‌های موجود ارائه کنند و گزارش اقدامات انجام‌شده را به مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی ارسال کنند.

ـ در ارزیابی مناطق، لازم است؛ از بین مناطق برخوردار، نیمه برخوردار و محروم استان حداقل6 منطقه انتخاب‌شده و پس از مشخص کردن دو درس از بین دروس پایه دوازدهم و جمع‌آوری و تحلیل نتایج عملکرد دانش آموزان در دروس منتخب، گزارش‌ها بر اساس دستورالعمل ارسالی به مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی، ارسال شود.

ـ همچنین بر اساس این دستورالعمل لازم است، ستاد امتحانات استان با ایجاد تمهیدات مناسب، در زمان مقرر و قبل از پلمب حوزه‌های تصحیح، نمرات دروس گروه نمونه آن استان را به‌صورت تصادفی جمع‌آوری کرده و با همکاری روسا و منشی‌های حوزه‌های تصحیح و اعضا گروه‌های آموزشی با نظارت رئیس سنجش استان، پس از پایان تصحیح هر درس با دقت و صحت ارسال کنند.


منبع: خبرگزاری ایسنا



نظرات شما

 نظرات شما بسیار ارزشمند هستند. به دیگران کمک کنید تا بیشتر بدانند. نظرات شما توسط کارشناسان بررسی، تایید و پاسخ داده می شوند. اگر ایمیلتان را وارد کنید، پاسخ کارشناسان برای شما ایمیل می شود.

عدد 1964 را در این کادر وارد کنید:
همین حالا در سرزمین تیزهوش ها عضو شوید!
چرا باید در سایت عضو شویم؟عضویت چه مزایایی دارد؟!

اعضای سایت می توانند نمونه سوالات و فایل های آموزشی را دانلود کنند. همینطور، بعضی از مطالب فقط به اعضای سایت نمایش داده می شود. اطلاعات مهم، تغییرات مهم آموزشی به اعضای سایت اطلاع رسانی می شود. اعضای سایت هیچ محدودیتی در استفاده از امکانات سایت ندارند و می توانند در تمام آزمون های آنلاین شرکت کنند و از تمام امکانات سایت و بخش اعضا استفاده کنند.
همین حالا نزدیک به 200 هزار نفر دیگر هم عضو فعال سایت سرزمین تیزهوش ها هستند. چرا شما به این خانواده بزرگ نمی پیوندید؟


همین حالا عضو شوید! قبلاً عضو بوده‌اید؟ وارد شوید!

تبلیغات

مدرسه علامه امینی  class=
انتشارات مهر و ماه  class=
مدرسه رهنما  class=
کانال هوش و خلاقیت ریاضی  class=
مدرسه موفق  class=

ابلاغ دستورالعمل تجزیه و تحلیل سوالات امتحان نهایی سال99-1398

در راستای کمک به بهبود طراحی سوالات در آزمون های آتی و ارتقاء سطح کیفیت آموزشی، از سوی مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی، دستورالعمل تجزیه وتحلیل سوالات امتحان نهایی سال 99 -1398 ابلاغ شد.