حمایت از نهادهای توسعه دهنده هنرستانهای فنی و حرفهای در کشور
1403/07/11
به گزارش تیزلند به نقل از ایسنا، احمد محمودزاده در بازدید سرزده از تعدادی از مدارس آموزش و پرورش منطقه ۵ تهران با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای بازگشایی مدارس گفت: «اولویت اصلی وزارت آموزش و پرورش در بازگشایی مدارس و پروژه مهر این بود که هیچکلاسی در هیچجای کشور بدون معلم نباشد و همه دانشآموزان بتوانند در محیطی آرام و بیدغدغه به تحصیل بپردازند.»
وی با اشاره به اینکه نهادهای حاکمیتی و مردمی که بتوانند در زمینه مدرسهداری به آموزش و پرورش کمک کنند، از آنها حمایت میکنیم، افزود: «تجربه نشان داده است این نهادها به دلیل همراهی، همسویی و پیروی از سیاستهای نظام تعلیم و تربیت کشور نسبتاً موفق عمل کردهاند و میتوانند از ظرفیتهای خود حتی در حمایت از مدارس دولتی محروم نیز استفاده کنند که در همین راستا توافقی با یکی از همین مجموعهها صورت گرفته است که ۵ هزار مدرسه دولتی در مناطق محروم را در زمینههای مدیریتی، هدایت و نرمافزاری یاری و همراهی کنیم.»
معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به ضرورت توجه به توسعه رشتههای فنیوحرفهای در کشور ادامه داد: «مجموعهها و نهادهایی که بتوانند در زمینه توسعه هنرستانهای فنیوحرفهای کمک کنند، حتماً استقبال میکنیم و این خواسته به حق مقام معظم رهبری (مدظله العالی) را باید مورد توجه جدیتر قرار دهیم.»
محمودزاده با تأکید بر اینکه بیشتر انرژی و پتانسیل در آموزش و پرورش صرف فراهم کردن فضاهای سختافزاری و فیزیکی مدارس و تجهیز کلاس درس و ... میشود، گفت: «وظیفه اصلی ما در آموزش و پرورش در بخش نرم آموزش و پرورش باید اتفاق بیافتد و کیفیت بخشی فعالیتهای آموزشی و پرورشی باید بیشتر از قبل مورد توجه قرار گیرد.»
وی با بیان اینکه اولین و مهمترین عنصر در تربیت نیروی انسانی معلم است و اگر میخواهیم دانشآموز در تراز نظام انقلاب اسلامی تربیت کنیم این اتفاق به دستان توانمند معلمان رقم میخورد، افزود: «معلم تأثیرگذارترین عنصر در مجموعه آموزش و پرورش و نظام تعلیم و تربیت است و اگر بخواهیم تحولی در جامعه رخ دهد، این اتفاق توسط معلم و در کلاس درس رخ خواهد داد.»
معاون وزیر آموزش و پرورش توجه به منزلت، معیشت و دانشافزایی را از عوامل مهم در اثربخشی معلمان در کلاس درس خواند و ادامه داد: «تا معلم از شرایط خوبی برخوردار نباشد، انتقال مفاهیم و واژگان به نسل نو به درستی شکل نخواهد گرفت.»
محمودزاده با تأکید بر توجه به ایدههای نو و خلاقانه در ارتباط با دانشآموزان گفت: «دانشآموز امروز با زبان تکنولوژیهای جدید آشناست و نمیتوان دانشآموزی را که امروز با تکنولوژی هوش مصنوعی در ارتباط است، با روشهای سنتی و قدیمی جذب کرد.»
وی توجه به مناسبتهای دینی، ملی و مذهبی را از جمله کارهای مهم معلمان در کلاس درس ارزیابی کرد و عنوان کرد: «تقویت باورهای دینی در دانشآموزان و هویت بخشی پیرامون مسائل ملی از اهداف سند تحول بنیادین و اسناد بالادستی است که معلمان در کلاس درس نباید از آن غافل شوند.»
معاون وزیر آموزش و پرورش نقش معلمان را در فرهنگسازی نسل جوان بیبدیل خواند و اظهار کرد: «معلمان از جنبههای مختلف نقش الگویی برای دانشآموزان ایفا میکنند و این نقش در جامعه نیز تسری پیدا کرده است و اساساً فرهنگیان به عنوان گروههای مرجع در جامعه مورد توجه و اعتماد مردم هستند که باید از این ظرفیتهای عظیم در راستای فرهنگسازی و مسئولیتپذیری در جامعه استفاده کنیم.»
تبلیغات:
منبع: ایسنا
نظرات شما بسیار ارزشمند هستند. به دیگران کمک کنید تا بیشتر بدانند. نظرات شما توسط کارشناسان بررسی، تایید و پاسخ داده می شوند. اگر ایمیلتان را وارد کنید، پاسخ کارشناسان برای شما ایمیل می شود.
تبلیغات:
اعضای سایت می توانند نمونه سوالات و فایل های آموزشی را دانلود کنند. همینطور، بعضی از مطالب فقط به اعضای سایت نمایش داده می شود. اطلاعات مهم، تغییرات مهم آموزشی به اعضای سایت اطلاع رسانی می شود. اعضای سایت هیچ محدودیتی در استفاده از امکانات سایت ندارند و می توانند در تمام آزمون های آنلاین شرکت کنند و از تمام امکانات سایت و بخش اعضا استفاده کنند.
همین حالا نزدیک به یک میلیون نفر دیگر هم عضو فعال سایت سرزمین تیزهوش ها هستند. چرا شما به این خانواده بزرگ نمی پیوندید؟