سرزمین تیزهوش‌ها

مرجع آموزشی همۀ دانش‌آموزان باهوش سرزمینمان، ایران

2 شیفته کردن مدارس می‌تواند شلوغی کلاس‌های درس را کاهش دهد کد مطلب : 14246 | چاپ | لینک‌کوتاه | نظرات

2 شیفته کردن مدارس می‌تواند شلوغی کلاس‌های درس را کاهش دهد

مدیرکل دفتر آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به تدریس دروسی که در آن کمبود دبیر وجود دارد توسط معاونان مدارس گفت: با دوشیفته شدن مدارس می‌توان تراکم را کاهش داد.
توجه بازدیدکننده عزیز، از زمان تنظیم این خبر بیش از 3 ماه گذشته است. برای مشاهده اخبار به روز، به بخش اخبار آموزشی مراجعه کنید!

. . . . . . . . . . . . .

به گزارش تیزلند، عباس سلطانیان؛ مدیرکل دفتر آموزش متوسطه دوم وزارت آموزش و پرورش در نشست نقد و بررسی سن ورود داوطلبان به آموزش و پرورش اظهار کرد: امکان انتخاب افراد دارای شایستگی عمومی و مهارتی باید فراهم باشد و نمی‌توان با یک بند درباره ورود به شغل معلمی تصمیم‌گیری کرد.

وی افزود: در حال حاضر در آموزش و پرورش حداکثر سن ادامه تحصیل و ماندگاری 20 سال است، در دفترچه ثبت‌نام کنکور اعلام شده حداکثر 24 سال سن تمام برای ورود به آموزش و پرورش ملاک است و در آزمون استخدامی حداقل 20 سال تمام و حداکثر 4o سال مطرح شده است، البته تبصره‌هایی دارد که اگر مشمول فردی شود می‌تواند در 50 سالگی وارد آموزش و پرورش شود.

مدیرکل دفتر آموزش متوسطه دوم وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: نیروهایی داریم که از دوره دوم متوسطه آمده و در ابتدایی تدریس می‌کنند، در حالی که باید نیاز نیروی ابتدایی را با استخدام معلمان جدید تأمین کرد و این معلمان را به دوره متوسطه برگرداند و کاری که آموزش و پرورش باید انجام دهد، کم کردن از شدت نیاز به معلم است.

سلطانیان با اشاره به دو شیفته شدن مدارس پرتراکم گفت: در مدارس تک شیفته تراکم کلاس درس بالا است و اگر از نوبت دوم استفاده و تراکم را کاهش دهیم می‌توانیم از معلمان موجود در آموزش و پرورش استفاده کرد و این کار باعث ارتقای کیفیت آموزش می شود.

وی متذکر شد: تمرکز بر سن نمی‌تواند خیلی دقیق باشد و باید به سایر مباحث کیفی توجه کرد و برای جذب دانش‌آموزان نخبه که زودتر فارغ‌التحصیل می‌شوند، پایین آمدن سن ورود به دانشگاه فرهنگیان مطلوب است.

سلطانیان در بخش دیگر سخنان خود تاکید کرد: بحث کمبود معلم جدی‌ترین مسئله امروز آموزش و پرورش است. با بازنشستگی حجم گسترده‌ای از معلمان در کشور مواجه‌ هستیم.

وی در خصوص عدم وجود سیاست‌ها و برنامه‌های مؤثر در حوزه توزیع و ساماندهی نیروی انسانی، یادآور شد: تدریس معاونین مدارس در سال‌های اخیر شدت پیدا کرد. ما زمانی یک تحلیل انجام دادیم که طبق آن متوجه شدیم در مقطع نظری بیش از 50 هزار ساعت از مجموع ساعات را معاونین مدارس تدریس می‌کنند. معاون مدرسه وظیفه سنگینی در مدرسه بر عهده دارد و باید متمرکز بر کار اصلی خود شود، از سوی دیگر وقتی اجبار به تدریس معاون مدرسه داریم، معاونین عمدتاً دروسی را برای تدریس بر می‌دارند که برای آن دبیر ندارند یا دبیری در دانشگاه فرهنگیان برای آن درس تربیت نکرده‌ایم.


منبع: خبرگزاری تسنیم


نظرات شما

 نظرات شما بسیار ارزشمند هستند. به دیگران کمک کنید تا بیشتر بدانند. نظرات شما توسط کارشناسان بررسی، تایید و پاسخ داده می شوند. اگر ایمیلتان را وارد کنید، پاسخ کارشناسان برای شما ایمیل می شود.

عدد 1665 را در این کادر وارد کنید:
همین حالا در سرزمین تیزهوش ها عضو شوید!
چرا باید در سایت عضو شویم؟عضویت چه مزایایی دارد؟!

اعضای سایت می توانند نمونه سوالات و فایل های آموزشی را دانلود کنند. همینطور، بعضی از مطالب فقط به اعضای سایت نمایش داده می شود. اطلاعات مهم، تغییرات مهم آموزشی به اعضای سایت اطلاع رسانی می شود. اعضای سایت هیچ محدودیتی در استفاده از امکانات سایت ندارند و می توانند در تمام آزمون های آنلاین شرکت کنند و از تمام امکانات سایت و بخش اعضا استفاده کنند.
همین حالا نزدیک به 200 هزار نفر دیگر هم عضو فعال سایت سرزمین تیزهوش ها هستند. چرا شما به این خانواده بزرگ نمی پیوندید؟


همین حالا عضو شوید! قبلاً عضو بوده‌اید؟ وارد شوید!

تبلیغات

تیزلند چگونه به مدارس کمک می کند؟
مجموعه مدارس سرای دانش
دبستان و پیش دبستان ایران دخت
مجتمع آموزشی سیمای فرهنگ
راهنمای تیزهوشان نهم
راهنمای تیزهوشان ششم