سرزمین تیزهوش‌ها

مرجع آموزشی همه‌ی دانش آموزان باهوش سرزمینمان، ایران

سازوکار غیر آزمونی برای انتخاب دانش آموزان در مدارس استعداد درخشان تدوین می شود کد مطلب : 7154 | چاپ | لینک‌کوتاه | نظرات

سازوکار غیر آزمونی برای انتخاب دانش آموزان در مدارس استعداد درخشان تدوین می شود

همانگونه که آزمون ورودی پایه هفتم سال جاری صرفاً درسی نبود و مبتنی بر سنجش هوش و خلاقیت بود، برنامه این است که آزمون صرفاً از جنس پیشرفت تحصیلی نباشد
توجه بازدیدکننده عزیز، از زمان تنظیم این خبر بیش از 3 ماه گذشته است. برای مشاهده اخبار به روز، به بخش اخبار آموزشی مراجعه کنید!

قبولی در کنکور با رایان کلاس
توصیه می‌کنیم همایش‌های رایان کلاس، نکته و تست و ویدئوهای آموزشی موجود در سایت www.rayanclass.com را ببینید، در این پکیج آموزشی آنلاین با کنارهم قرار دادن اساتید برتر کنکور مجموعه‌ای کامل و عالی برای آموزش شما دانش‌آموزان عزیز فراهم کرده‌است.

. . . . . . . . . . . . .

فاطمه مهاجرانیبه گزارش تیزلند، به نقل از خبرگزاری پانا، فاطمه مهاجرانی رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان تاکید کرد نوعی سنجش با ساز و کار غیر آزمونی و حذف آزمون درسی انتخاب دانش‌آموزان برای ادامه تحصیل در مدرسه‌های استعداد درخشان دنبال می‌شود.

فاطمه مهاجرانی در حاشیه گردهمایی روسای ادارات استعدادهای درخشان و دانش پژوهان کشور در استان سمنان در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: مدارس استعداد درخشان باید دانش آموز را انتخاب کنند و حتماً باید ساز و کار انتخابی وجود داشته باشد و انتخاب در مسیر آزمون نباشد.

وی ادامه داد: ساز و کار غیر آزمونی برای انتخاب دانش‌آموزان در دست تدوین است، ولی تا محقق شدن این رویکرد، شیوه‌ انتخاب لزوماً نباید درسی باشد.

فاطمه مهاجرانی تصریح کرد: برگزاری آزمون انتخابی برای ورود به مدرسه‌های استعداد درخشان صرفاً با تاکید بر منابع درسی حفظی برای دانش‌آموزان آسیب زاست و دوره ابتدایی به عنوان بخشی مهم از آموزش، نباید تحت تاثیر فشار آزمون باشد.

انتخاب دانش‌آموزان در مدارس تیزهوشان، بله؛ ولی سنجش درسی، نــه؛

 رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان وزارت آموزش و پرورش گفت: انتخاب دانش‌آموزان در مدرسه‌های استعداد درخشان اجتناب ناپذیر است، ولی سنجش درسی نخواهد بود.

وی بیان کرد: توسعه مدرسه‌های استعداد درخشان در سه محور آموزشی، پژوهشی و پرورشی دنبال می‌شود و در محور آموزشی سعی بر غنی سازی آموزشی با کمک کتاب‌های تکمیلی و برگزاری کارگاه آموزشی است.

وی یادآور شد: در رویکرد توسعه و تقویت مدرسه‌های استعداد درخشان در محور پرورشی تاکید بر تقویت مهارت زندگی و تربیت دانش آموزان سرآمد در زندگی در کنار تحصیل است و همچنین برنامه‌های قرآنی و فرهنگی ویژه نیز در دستور کار است.

رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان خاطرنشان کرد: توسعه مدرسه‌های استعداد درخشان بر پایه پژوهش با کمک ستاد علم و فناوری رئیس جمهوری و سازمان فضایی دنبال می شود.

گردهم آیی روسای ادارات استعداد درخشان و دانش پژوهان کشور با حضور معاون وزیر و رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان، مدیران 31 استان کشور، 16 تن از معاونان و کارشناسان مرکز ملی استعدادهای درخشان با هدف تبادل تجربه‌ها و هم افزایی برای ارتقاء کیفیت در مدرسه‌های تیزهوشان به مدت سه روز در استان سمنان برگزار می شود.


منبع: خبرگزاری پانا



نظرات شما

 نظرات شما بسیار ارزشمند هستند. به دیگران کمک کنید تا بیشتر بدانند. نظرات شما توسط کارشناسان بررسی، تایید و پاسخ داده می شوند. اگر ایمیلتان را وارد کنید، پاسخ کارشناسان برای شما ایمیل می شود.

عدد 1754 را در این کادر وارد کنید:
همین حالا در سرزمین تیزهوش ها عضو شوید!
چرا باید در سایت عضو شویم؟عضویت چه مزایایی دارد؟!

اعضای سایت می توانند نمونه سوالات و فایل های آموزشی را دانلود کنند. همینطور، بعضی از مطالب فقط به اعضای سایت نمایش داده می شود. اطلاعات مهم، تغییرات مهم آموزشی به اعضای سایت اطلاع رسانی می شود. اعضای سایت هیچ محدودیتی در استفاده از امکانات سایت ندارند و می توانند در تمام آزمون های آنلاین شرکت کنند و از تمام امکانات سایت و بخش اعضا استفاده کنند.
همین حالا نزدیک به 200 هزار نفر دیگر هم عضو فعال سایت سرزمین تیزهوش ها هستند. چرا شما به این خانواده بزرگ نمی پیوندید؟


همین حالا عضو شوید! قبلاً عضو بوده‌اید؟ وارد شوید!

تبلیغات

مدرسه سما4  class=
رایان کلاس  class=
مدرسه مهرماندگار  class=
مدرسه سما (مجتمع)  class=

سازوکار غیر آزمونی برای انتخاب دانش آموزان در مدارس استعداد درخشان تدوین می شود

همانگونه که آزمون ورودی پایه هفتم سال جاری صرفاً درسی نبود و مبتنی بر سنجش هوش و خلاقیت بود، برنامه این است که آزمون صرفاً از جنس پیشرفت تحصیلی نباشد