سرزمین تیزهوش‌ها

مرجع آموزشی همۀ دانش‌آموزان باهوش سرزمینمان، ایران

روش‌های جدید برای تبلیغ مدرسه و جذب دانش‌آموز کد مطلب : 13128 | چاپ | لینک‌کوتاه | نظرات

روش‌های جدید برای تبلیغ مدرسه و جذب دانش‌آموز

جذب دانش‌آموز همیشه دغدغۀ مدارس در مناطق مختلف بوده و این مسئله در گرو معرفی مدارس به نحوه احسنت در فضای آنلاین و آفلاین است. در ادامه راهکارهایی به مدارس ارائه می‌کنیم تا در این رابطه قدرتمندتر عمل کنند.

. . . . . . . . . . . . .

آموزش یکی از مهم‌ترین نیازهای زندگی است و همواره انتخاب بهترین مدرسه و تحصیل دانش‌آموزان با جدیدترین متدهای آموزشی از دغدغه‌های والدین و دانش‌آموزان بوده است. در مقابل این نیاز اساسی، مدارس نیز برای معرفی خود و جذب دانش‌آموز به دنبال روش‌های جدید و مؤثر هستند.

با افزایش تعداد مدارس غیردولتی و آموزشگاه‌های معتبر، رقابت در میان مدارس بالا گرفته و دغدغه جذب دانش‌آموز هر روز بیشتر از قبل می‌شود. برای حل این مشکل، مدارس باید بتوانند تبلیغات مفیدی داشته باشند تا با معرفی درست، والدین و دانش‌آموزان را جذب کرده و دانش‌آموزان بیشتری را برای رسیدن به آیندۀ تحصیلی و شغلی خوب، آماده کنند.

همان‌طور که مشاهده می‌کنید، تبلیغات حتی در صنعت آموزش و معرفی مدارس نیز نقش عمده‌ای دارد که در ادامه این مبحث بیشتر به این موضوع خواهیم پرداخت.

 

جایگاه تبلیغات در صنعت آموزش

برندینگ مدرسهبرخی از والدین و دانش‌آموزان به دنبال لیستی از بهترین مدارس تهران هستند تا بتوانند باتوجه‌به شرایط مناسب‌ترین آن‌ها را انتخاب کنند و با افزایش مدارس غیردولتی و مجهز در کشور، رقابت در بین این مدارس بالا گرفته است؛ اما مدرسه‌ای می‌تواند موفق بوده و دانش‌آموز بیشتری جذب کند که تبلیغات مؤثرتری داشته

باشد.

در حالت کلی تبلیغات در صنعت آموزش نیز بسیار اهمیت دارد؛ زیرا ممکن است مدارس مجهزی با بهترین نیروها ناشناخته بمانند و این پتانسیل همواره راکد مانده و استفاده درستی از آن نشود؛ بنابراین برای بهره‌برداری از تجهیزات و نیروهای کارآمد یک مدرسه، باید تبلیغات انجام شود تا مشتریانی جذب این مؤسسه آموزشی شده و از امکانات آن بهره‌مند شوند.

 

https://360x.ir/tizland.ir/ads/1401/baner/7.gif

 

 با افزایش تعداد مدارس غیردولتی و آموزشگاه‌های معتبر، رقابت در میان مدارس بالا گرفته و دغدغه جذب دانش‌آموز هر روز بیشتر از قبل می‌شود. برای حل این مشکل، مدارس باید بتوانند تبلیغات مفیدی داشته باشند تا با معرفی درست، والدین و دانش‌آموزان را جذب کرده و دانش‌آموزان بیشتری را برای رسیدن به آیندۀ تحصیلی و شغلی خوب، آماده کنند.

 

چرا مدارس باید تبلیغات کنند؟

جذب دانش‌آموزان به مدرسهبا افزایش تعداد مدارس و مؤسسات آموزشی، مدارس برای بقا و حفظ موقعیت خود باید تلاش بیشتری کنند. در سال‌های اخیر مؤسسات آموزشی زیادی تأسیس شده‌اند. این مراکز آموزشی برای اینکه بتوانند امتیازات مختلفی را کسب کنند، باید مزایای رقابتی خود را به بهترین شکل به مخاطب نشان دهند. این مزیت‌های رقابتی عبارت‌اند از:

 

 

 

 

  1.   اعتبار مدرسه
  2.   مدارک ارائه شده در مرکز آموزشی
  3.   موقعیت کاری مؤسسه در سطح کشوری یا جهانی

برای همین تبلیغات مدارس از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و بسته‌های تبلیغاتی تیزلند می‌توانند برای بهتر نشان‌دادن این مزایای رقابتی بسیار مؤثر واقع شوند. با استفاده از این تبلیغات، عواملی که بر روی انتخاب دانش‌آموز و والدین او تأثیرگذار هستند، هدف قرار می‌گیرند. این عوامل عبارت‌اند از:

  1.  مهارت اساتید و کارکنان آموزشی
  2.  خدمات ارائه‌شده در مدرسه
  3.  استفاده از به‌روزترین سیستم‌ها و ابزارهای آموزشی
  4.  موقعیت مکانی و دسترسی مناسب

در یک عبارت؛ مدارس باید با جدیدترین استراتژی جذب دانش‌آموز آشنا شده و بتوانند هر روز بیشتر از روز قبل در جذب دانش‌آموز موفق باشند.

 

روش‌های مختلف تبلیغ مدارس

معرفی مدارس تهراندر دنیای امروز که عصر تکنولوژی و فناوری اطلاعات است، تقریباً همۀ مردم با اینترنت سروکار دارند و دیگر خبری از تبلیغات کاغذی نیست. تمامی تبلیغات بر روی بستر اینترنت انجام می‌شود و مردم در اینترنت به دنبال نیازهای خود می‌گردند؛ بنابراین تبلیغ مدارس نیز بر روی بستر اینترنت انجام می‌شود.

تبلیغ مدارس به روش‌های مختلفی انجام می‌شود که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

1-  تعامل با والدین

ایجاد ارتباط با والدین با برگزاری جلسات و سمینارها می‌تواند باعث تبلیغ دهان‌به‌دهان مدرسه شده و جذب دانش‌آموزان جدید را تسریع کند.

2-  ایجاد مزیت‌های رقابتی (برگزاری مسابقات خاص در فواصل معین و...)

برگزاری مسابقات علمی، ورزشی و هنری در فواصل معین و اهدا جوایز و لوح تقدیر از موارد مهمی هستند که در تبلیغ مدرسه بسیار حائز اهمیت هستند.

3-  برگزاری وبینارها یا رویدادهای مؤثر

بسیاری از مدارس با برگزاری وبینارها و رویدادها، باعث می‌شوند که نام و آوازه‌شان در شهر یا حتی کشور گسترش‌یافته و به جذب دانش‌آموز کمک کند.

4-  استفاده از شبکه‌های اجتماعی (برندسازی)

برندسازی یکی از مهم‌ترین و بهترین روش‌های تبلیغات در جوامع امروزی است. استفاده از بستر اینترنت و معرفی مدرسه در تبلیغ آن بسیار مهم است و توصیه می‌شود که مدارس حتماً این مورد را برای تبلیغ جدی بگیرند.

5-  تبلیغ به‌وسیله اینفلوئنسر مارکتینگ

بسیاری از کسب‌وکارها برای تبلیغات مؤثر خود از بلاگرها و اینفلوئنسرها کمک می‌گیرند تا اینفلوئنسرها با دریافت هزینه، کسب‌وکار را به مخاطبان نشان دهند. در معرفی مدارس نیز می‌توان از اینفلوئنسرها استفاده کرد.

 

بیشتر بخوانید: روش‌های جذب دانش‌آموز در مدارس غیردولتی

 

انواع بستر تبلیغاتی برای مدارس

ایده‌هایی برای برندسازی مدرسههمان‌طور که اشاره شد، برای تبلیغات بهتر مدرسه روش‌های مختلفی وجود دارد و امروزه تبلیغ مدارس به‌صورت آنلاین از اهمیت بسیاری برخوردار است. از بسترهای مهم و تأثیرگذار در تبلیغ مدارس می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

 

 

 

 

 

 

1- وب‌سایت

داشتن یک سایت باتجربه کاربری بسیار خوب و همچنین توجه به سئو می‌تواند یک بستر بسیار مناسب برای تبلیغ مدرسه باشد. در کنار طراحی یک سایت، استفاده از گوگل ادورز، بنرهای تبلیغاتی، تبلیغات کلیکی و... می‌تواند جایگاه سایت را در صفحه اول نتایج گوگل بالا نگاه‌ داشته و باعث جذب بیشتر مخاطب شوند.

2-  شبکه‌های اجتماعی

شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام بسیار در دسترس هستند و تقریباً تمامی افراد به این شبکه‌های اجتماعی دسترسی دارند؛ بنابراین برای داشتن یک تبلیغ مؤثر و نشان‌دادن امکانات و تجهیزات یک مرکز آموزشی داشتن یک پیج اینستاگرام یا کانال تلگرام بسیار مفید است.

3- بازاریابی ایمیلی

یکی از بهترین روش‌های تبلیغات، بازاریابی ایمیلی است. ارسال ایمیل در بازه زمانی مناسب می‌تواند یک تبلیغ مناسب و مؤثر برای جذب دانش‌آموز باشد.

4- ارسال پیامک

یکی از روش‌های رایج در تبلیغ، ارسال پیامک به مخاطب است. با ارسال پیامک به مخاطبان هدف می‌توان آنها را با مدرسه یا مرکز آموزشی آشنا کرده و تشویق به ثبت‌نام کرد.

5- طراحی اپلیکیشن

یکی از روش‌های تبلیغات که بسیار رایج است، طراحی اپلیکیشن مناسب و جذاب است تا بتواند با جذب دانش‌آموز به نصب و استفاده از اپلیکیشن او را برای استفاده از امکانات آموزشی مدرسه آماده و تشویق کرد.

 

بیشتر بخوانید: روش‌های برندسازی مدرسه

 

نحوه تولید محتوا در کانال‌های آموزشی

نحوه تولید محتوای مدرسهبرای تبلیغات بهتر و مؤثرتر در کانال‌های آموزشی باید به موارد زیر توجه ویژه‌ای داشت.

1-  توجه به مخاطب و شناسایی دقیق متقاضی

برای اینکه بتوانید یک محتوای تبلیغاتی مناسب تولید کنید، باید قبل از هر چیز مخاطب خود را شناسایی کنید. جنسیت،

 سن، مقطع تحصیلی و... از مواردی هستند که باید به آن توجه ویژه‌ای شود.

Tag alt: نحوه تولید محتوای مدرسه

2-  ارتقای تجربه کاربری سایت

سایت طراحی‌شده باید تجربه کاربری بسیار خوبی داشته باشد تا بتواند مخاطب را جذب خود کند؛ بنابراین توجه به تجربه کاربری بسیار اهمیت دارد.

3-  استفاده از عکس‌ها و ویدئوهای تبلیغاتی مناسب

در سایت مدرسه باید از عکس‌ها و ویدئوهای جذاب و مناسب استفاده کرد تا دانش‌آموز با مدرسه، محیط آموزشی و امکانات آن به‌خوبی آشنا شده و بتواند تصمیم نهایی خود را برای انتخاب مدرسه بگیرد.

4-  فعالیت در شبکه‌های اجتماعی

علاوه بر سایت، استفاده از شبکه‌های اجتماعی که در دسترس عموم قرار دارند، بسیار اهمیت دارد. تبلیغاتی که در شبکه‌های اجتماعی گذاشته می‌شوند، با سرعت بیشتری در میان مخاطبان دست‌به‌دست می‌شوند.

5-   استفاده از اعداد و ارقام (آمار موفقیت‌های آموزشی)

بسیاری از والدین و دانش‌آموزان به دنبال اعداد و ارقامی هستند که موفقیت‌های قبلی مدرسه را به‌درستی نشان دهند؛ بنابراین بهتر است که در سایت آمار موفقیت‌ها با اعداد و ارقام صحیح نمایش داده شود.

6-  ارتقای سئو سایت

سئو سایت یکی از مواردی است که باید به‌صورت مداوم ارتقا یابد تا سایت همواره در صفحه اول نتایج گوگل قابل‌مشاهده باشد.

7-  استفاده از لحن نوشتاری صحیح و توجه به گرامر

در نوشتن محتوای تبلیغاتی باید به لحن نوشتار و همچنین گرامر توجه ویژه‌ای داشت؛ زیرا لحن نوشتار باعث می‌شود که مخاطب موضوع را بهتر درک کرده و بتواند ارتباط بهتری را با موضوع محتوا برقرار کند.

8-  به اشتراک گذاشتن تجربیات دانش‌آموزان گذشته و فعلی مدرسه

یکی از مواردی که بسیار مهم است، نظر دانش‌آموزان فعلی یا گذشته مدرسه است. وقتی دانش‌آموزان از مدرسه، امکانات و کادر آموزشی صحبت می‌کنند، مخاطبان بیشتر به مدرسه اعتماد کرده و در انتخاب آن مصمم‌تر می‌شوند.

 

بیشتر بخوانید: نکات طلایی برای طراحی بنر مدرسه

 

جمع‌بندی

یکی از مواردی که در زندگی انسان بسیار مهم است، بحث آموزش است. همۀ انسان‌ها به آموزش در سطح کیفی بالا نیازمند هستند. در جوامع امروز اکثر والدین نهایت تلاش خود را می‌کنند تا بهترین شرایط آموزشی را برای فرزند خود فراهم کنند.

از طرفی تعداد مدارس و مراکز آموزشی مجهز نیز هر روز در حال افزایش است و همین موارد باعث شده‌اند تا تبلیغات در صنعت آموزش از اهمیت بالایی برخوردار باشد. برای اینکه یک مدرسه یا مرکز آموزشی بتواند تبلیغات مؤثری انجام داده و دانش‌آموزان بیشتری را جذب کند، روش‌های مختلفی وجود دارد که در این مطلب به مواردی اشاره شد.

به نظر شما کدام روش برای معرفی و تبلیغ مدرسه مناسب است؟ نظر خود را برای ما در زیر همین پست بنویسید.



نظرات شما

 نظرات شما بسیار ارزشمند هستند. به دیگران کمک کنید تا بیشتر بدانند. نظرات شما توسط کارشناسان بررسی، تایید و پاسخ داده می شوند. اگر ایمیلتان را وارد کنید، پاسخ کارشناسان برای شما ایمیل می شود.

عدد 1212 را در این کادر وارد کنید:
همین حالا در سرزمین تیزهوش ها عضو شوید!
چرا باید در سایت عضو شویم؟عضویت چه مزایایی دارد؟!

اعضای سایت می توانند نمونه سوالات و فایل های آموزشی را دانلود کنند. همینطور، بعضی از مطالب فقط به اعضای سایت نمایش داده می شود. اطلاعات مهم، تغییرات مهم آموزشی به اعضای سایت اطلاع رسانی می شود. اعضای سایت هیچ محدودیتی در استفاده از امکانات سایت ندارند و می توانند در تمام آزمون های آنلاین شرکت کنند و از تمام امکانات سایت و بخش اعضا استفاده کنند.
همین حالا نزدیک به 200 هزار نفر دیگر هم عضو فعال سایت سرزمین تیزهوش ها هستند. چرا شما به این خانواده بزرگ نمی پیوندید؟


همین حالا عضو شوید! قبلاً عضو بوده‌اید؟ وارد شوید!

تبلیغات

با علامه حلی تیزهوشان قبول شو، کلیک کن
هوپا آکادمی
بسته های آبان و آذر 1401
مجتمع بامداد پارسی
مجتمع آموزشی موعود