نمیتونم چرا این سایت نظرات رو سانسور میکنه ..
و اینجا هدفمند از یه سری معلم که به نظرم خوب نبودن حمایت می شه، از نحوه برخورد یکی از معلم ها راضی نیستم و به نظرم حرفایی که نباید بچه ها بدانند میزنند..
پاسخ سرزمین تیزهوش ها: همانطور که می دانید، سرزمین تیزهوش ها رسانه دیجیتال ثبت شده و رسمی است. ما مجبوریم قوانین و مقررات جاری و ساری را رعایت کنیم حتی اگر در مواردی نسبت به آنها نظراتی هم داشته باشیم.
طبیعی است انتشار بعضی از نظرات بار حقوقی دارد (مثلاً درج اسم فرد یا اطاعاتی که هویت افراد را مشخص کند) و در صورت انتشار، ما مجبور هستیم که در دادگاه به قاضی مستندات ارائه کنیم. بعضی از دوستان نظراتی می گذارند که منفی هم هستند و منتشر هم می شوند البته، این دوستان مدارک مستدل قابل ارائه در دادگاه را به صورت ایمیل ارسال می کنند اما همانطور که می دانید در رسانه های رسمی کشور، انتشار نام افراد و اتهامات تنها پس از نهایی شدن رای قاضی پرونده امکان پذیر است.
اگر در سایت دیده باشید، هم نظرات منفی هست و هم نظرات مثبت. اتفاقا تعداد زیادی از نظرات مثبت که توسط سامانه تشخیص ما به عنوان Spam تشخیص داده می شود و پس از بررسی مسئول بخش مدارس، حذف می شود. زیرا مشخص می شود که مثلاً به صورت جهت دار در دفاع از مدارس نوشته می شوند (مثلا یک کاربر به انواع و اقسام روش ها یادداشت مثبت برای مدارس می گذارد). اتفاقا تعداد نظرات مثبتی که تایید نمی شوند بسیار زیاد هستند. در واقع ما سر و سری با هیچ مدرسه ای نداریم و از هیچ شخصی پورسانت نمی گیریم. بسته های تبلیغاتی ما هم در سایت مشخص است و می توانید در صفحه مربوطه ببینید. تبلیغات هم در کادرهای مشخص نمایش داده می شوند که قابل شناسایی برای همراهان عزیزمان، باشد.
تاکید می کنیم درباره نظرات منفی، ما تلاش می کنیم اگر کلمه ای نامناسب باشد یا بار حقوقی داشته باشد، در حد امکان تعدیل کنیم اما مواردی هست که مدارک مستندی درباره موضوعی برای ما ارسال شده و ما آنها را به صورت کامل درج کرده ایم.
به عنوان یک نمونه عرض می کنیم، مثلاً همین خود شما، حتی ایمیل خود را هم درج نکرده اید که ما بتوانیم مستندات قابل ارائه در دادگاه از شما بخواهیم و به اعتبار اسناد و مدارک بتوانیم فرمایشات شما را در سایت درج کنیم.
در خاتمه، یادآوری می کنیم، در شرایط فعلی و با توجه به اینکه کسی که در برابر قاضی باید پاسخگو باشد، ما هستیم، رعایت برخی مصلحت اندیشی ها (که ممکن است حتی ترجیح خود ما نباشد اما الزامات قانونی ما را ملزم به آن کرده) برای ادامه فعالیت این رسانه الزامی است و مطمئن هستیم شما و دیگر عزیزان این موضوع را درک می کنید.
با سپاس از انتقادات به جا و درست شما. امیدواریم همراهی و همدلی شما همواره در مسیری که در پیش گرفته ایم، همرراه خود داشته باشیم.
پاسخ دهید