
دلایل عدم توزیع کتاب درسی برخی دانش آموزان

به گزارش تیزلند، محمد علویتبار با تاکید بر اینکه بیش از 98 درصد دانشآموزانی که در سامانه سیدا احراز هویت شده و تا 31 شهریور ماه نسبت به سفارش درسی خود اقدام کرده، کتاب خود را دریافت کردهاند، اظهار داشت: دانشآموزان برای ثبت سفارش کتاب درسی، باید در سامانه سیدا مورد تایید مدیر مدرسه قرار گرفته باشند تا کتاب به مدرسه ارسال شود، تا زمانی که هویت دانشآموزان احراز نشده باشد امکان ثبت سفارش و ارسال کتاب فراهم نمیشود.
وی در خصوص اینکه چرا برخی از دانشآموزان هنوز موفق به دریافت کتابهای درسی نشدهاند، و این مشکل چه زمانی حل خواهد شد؟ بیان داشت: امکان ثبت سفارش کتاب درسی برای دانشآموزانی وجود دارد که ثبتنامشان در مدارس تکمیل شده باشد اگر ثبتنام تکمیل نشده و اطلاعات دانشآموز در پایگاه اطلاعاتی وزارت آموزش و پرورش وجود نداشته باشد امکان ثبت سفارش کتاب درسی فراهم نیست.
معاون پشتیبانی و توسعه منابع سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی گفت: تنوع این دانشآموزان با توجه به گستردگی مدارس و تنوع رشتههای دوره دوم متوسطه زیاد است که هر گروه باید هرچه سریعتر با پیگیری از طریق مدرسه محل تحصیل نسبت به پیگیری و دریافت کتاب درسی اقدام کنند.
ثبتنام کتابهای دانشآموزان اتباع
وی در خصوص ثبت سفارش و دریافت کتاب توسط دانشآموزان اتباع خارجی یادآور شد: این دانشآموزان که کد 11 رقمی از وزارت کشور دریافت و در مدارس ثبتنام کردهاند، کتاب درسی دریافت و هیچ مشکلی ندارند اما افرادی که کد 11 رقمی دریافت نکردهاند به این معنا است که هنوز ثبت نام نکردهاند و امکان ثبت سفارش کتاب درسی وجود ندارد.
وی ادامه داد: از آنجایی که سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی متصل به سامانه ثبتنام دانش آموزی (سیدا) است، بنابراین نداشتن کد ملی به هیچ عنوان مانعی برای ثبتنام این دانشآموزان در سامانه کتاب نیست و آنها پس از ثبتنام در سامانه سیدا و دریافت کد دانشآموزی به راحتی میتوانند برای سفارش کتاب درسی اقدام کنند.
علویتبار در مورد دانشآموزان پایههای اول و دهم گفت: دانشآموزان ورودی به هر دوره تحصیلی، به خصوص پایه اول و دهم با توجه به تاخیر در پیگیری ثبتنام یا انتخاب رشته و ثبتنام، به طور طبیعی پس از احراز هویت و تایید مدیر مدرسه در سامانه سیدا، امکان ثبت سفارش کتاب درسی را خواهند داشت که به علت تاخیر در ثبتنام، سفارش و دریافت کتاب درسی آنان با تاخیر انجام میشود.
مدیران مدارس، اطلاعات را در سیدا ثبت کنند
معاون پشتیبانی و توسعه منابع سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی افزود: خواهش ما از خانوادهها این است که هرچه سریعتر با پیگیری از طریق مدیر مدرسه نسبت به ثبتنام قطعی فرزند خود در سامانه سیدا اطمینان حاصل کنند و فوراً نسبت به سفارش کتاب درسی در سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی و پیگیری دریافت آن از طریق مدرسه اقدام کنند.
وی از مدیران مدارس خواست تا نسبت به پیگیری ثبتنام دانشآموزان در سیدا و پیگیری سفارش کتاب درسی آنان از طریق خانوادهها و دریافت کتابهای درسی از منطقه اقدام کنند.
علویتبار در پایان ضمن اطمیناندهی به خانوادهها، دانشآموزان و مدیران محترم مدارس از آنان خواست در صورتی که برای دریافت کتاب درسی با مشکلی مواجه هستند از طریق شمارههای پشتیبانی اعلامی در سامانه فروش و توزیع موادآموزشی(021-88301481 021-88823140 021-88302026 021-88490220) موارد را پیگیری کنند.
تبلیغات:
منبع: خبرگزاری تسنیم
» تمدید مهلت ثبت نام کتب درسی جاماندگان تا 31 شهریور
» کتب درسی تا پایان شهریورماه به دانش آموزان تحویل داده می شود
» توزیع کتب درسی در مدارس از ابتدای مهرماه
» تداوم ثبت نام اینترنتی کتب درسی تا شهریور
» آخرین مهلت ثبت سفارش کتب درسی پایه های تحصیلی مختلف
» جاماندگان از فردا برای ثبت سفارش کتب درسی خود اقدام کنند
» آخرین مهلت ثبت نام کتب درسی
» آغاز سفارش اینترنتی کتب درسی از 22 فروردین
نظرات شما بسیار ارزشمند هستند. به دیگران کمک کنید تا بیشتر بدانند. نظرات شما توسط کارشناسان بررسی، تایید و پاسخ داده می شوند. اگر ایمیلتان را وارد کنید، پاسخ کارشناسان برای شما ایمیل می شود.
تبلیغات:
اعضای سایت می توانند نمونه سوالات و فایل های آموزشی را دانلود کنند. همینطور، بعضی از مطالب فقط به اعضای سایت نمایش داده می شود. اطلاعات مهم، تغییرات مهم آموزشی به اعضای سایت اطلاع رسانی می شود. اعضای سایت هیچ محدودیتی در استفاده از امکانات سایت ندارند و می توانند در تمام آزمون های آنلاین شرکت کنند و از تمام امکانات سایت و بخش اعضا استفاده کنند.
همین حالا نزدیک به یک میلیون نفر دیگر هم عضو فعال سایت سرزمین تیزهوش ها هستند. چرا شما به این خانواده بزرگ نمی پیوندید؟